31.7.2013

Budapestin kirjaostokset

Budapest on kyllä aivan ihana kaupunki, ihan kaiholla mietin ja sinne takaisin kaipaan. En voi silti moittia, kirjoitan tätä nyt Bratislavasta ja uudet kujat ja kadut odottavat täälläkin nähtävyyksineen. Jalatkin saivat bussimatkan ajan levätä.

Pidemmin reissuista myöhemmin ja reissuraportti myös kirjallisuusmuseosta kuvineen, nyt esittelen vain tuttuun tapaani reissun kirjaostokset. Ostin unkarilaista käännöskirjallisuutta, molemmat kirjailijat minulle uusia, vaikka molemmista olen kuullut kehuja. Tunnen jonkin verran unkarilaista kirjallisuutta ja olen saanut toimittaa kaksi käännöskirjaa ja lukuisia unkarin nykykirjallisuutta käsitteleviä esseitä. En tunne esim. slovakilaista kirjallisuutta ollenkaan, joten toivon mukaan löydän täältäkin kivan kirjakaupan.

Matkan aikana olen lukenut Eeva Tenhusen Kuolema sukupuussa -rikosromaanin ja nyt minulla on kesken huikea Pauliina Rauhalan Taivaslaulu. Ostoskirjoja en ole vielä ehtinyt lukea.

3 kommenttia :

  1. Voi että, ihana kuva! Budapestiin haluan myös, jonain päivänä.

    VastaaPoista
  2. Komppaan Linneaa: ihana kuva! Olen käynyt kahdesti Budapestissa enkä todellakaan ole saanut siitä tarpeekseni. Ihana, ihana kaupunki!

    VastaaPoista
  3. Kivan näköiset kirjat! Kutsuvat tarttumaan täältä asti. Hienoja löytöjä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!